딥엘, 기업을 위한 API 솔루션 기능 강화

사회부 0 273

스크린샷 2025-02-05 090005.png

딥엘 소개 홈페이지(https://www.deepl.com/products/api)

 

 

차세대 LLM 모델 탑재 및 딥엘 라이트 추가


(전국=KTN) 김도형 기자= 글로벌 언어 AI 기업 딥엘(DeepL)이 자사 API 솔루션에 차세대 언어 모델(Next-gen)과 ‘딥엘 API 포 라이트(DeepL API for Write)’ 기능을 추가했다. 이번 업데이트를 통해 기업은 더욱 정교하고 정확한 번역을 제공받을 수 있으며, 새로운 글쓰기 도구를 활용해 문법 제안과 맞춤법 교정을 포함한 다양한 기능을 사용할 수 있다.


딥엘은 이를 통해 API 고객 네트워크에 포괄적인 언어 AI 툴을 제공하며, 기업이 커뮤니케이션 효율을 높이고 운영 비용을 절감하도록 지원할 계획이다.


딥엘의 최고기술책임자(CTO) 세바스찬 엔더라인(Sebastian Enderlein)은 “차세대 LLM 기반 번역 및 고급 글쓰기 기능 추가는 기업이 언어 장벽을 극복하고 글로벌 시장에서 성장할 수 있도록 지원하려는 딥엘의 비전을 실현하는 중요한 발걸음”이라며 “딥엘 API는 유연성과 사용 편의성 덕분에 기업의 업무 프로세스를 자동화하고 품질과 효율성을 높이는 데 핵심적인 역할을 할 것”이라고 밝혔다.


이번 업데이트로 딥엘 API는 아래와 같은 주요 기능을 제공한다.


차세대 LLM 탑재로 번역 품질 및 정확도 향상

 

딥엘의 독자적인 LLM 기술이 적용되어 기존 모델 대비 영어-일본어, 영어-중국어(간체) 번역 품질이 1.7배, 영어-독일어 번역 품질이 1.4배 향상되었다. 2024년 블라인드 테스트 결과, 구글 번역과 챗GPT-4 대비 번역 후 사후 편집이 필요 없는 수준에서 더욱 높은 성능을 보였다.


딥엘 API 포 라이트(DeepL API for Write) 도입

 

기존 번역 기능에 더해 AI 기반의 문법 및 스타일 교정 기능이 추가되었다. 사용자는 단순한 문법 교정을 넘어 문장 표현, 어조, 스타일 등 전반적인 글쓰기 품질을 향상시킬 수 있다.



딥엘 API는 현재 도이치반(Deutsche Bahn), 위글롯(Weglot), 파나소닉 커넥트(Panasonic Connect), 24트랜스레이트(24Translate), 알자(Alza) 등 다양한 글로벌 기업에서 활용되고 있다. 특히, 기업들은 딥엘 API를 통해 웹사이트, 이커머스 플랫폼, 이메일 워크플로우 등 다양한 애플리케이션에 직접 통합해 번역 및 콘텐츠 현지화 작업을 자동화하고 있다.


체코 이커머스 기업 알자의 로컬라이제이션 총괄 야쿱 칼리나(Jakub Kalina)는 “딥엘 API를 도입한 이후 작업 효율성이 크게 향상되었고, 운영 비용이 절감되었다”면서 “이커머스 사업을 글로벌 시장으로 확장하는 데 필수적인 도구”라고 평가했다.


현재 딥엘 API는 영어, 한국어, 일본어, 독일어 및 중국어(간체) 번역을 지원하며, 향후 지원 언어가 확대될 예정이다. API 프로 사용자는 엔터프라이즈급 보안 및 컴플라이언스 기준을 준수하며, 번역된 데이터는 모델 학습에 사용되지 않는다.


딥엘(DeepL)은 기업과 개인이 언어 장벽을 극복하도록 돕는 글로벌 언어 AI 기업이다. 전 세계 228개 시장에서 10만 개 이상의 기업과 기관이 딥엘의 언어 AI 솔루션을 활용하고 있으며, 자연스러운 번역과 향상된 글쓰기 경험을 제공하고 있다. 2017년 야렉 쿠틸로브스키(Jarek Kutylowski) CEO에 의해 창립된 딥엘은 세계적인 투자자들의 지원을 받으며, AI 기반 언어 기술 혁신을 선도하고 있다.

 

Add next-generation LLM models and deep-elite


(Korea = KTN) Reporter Kim Do-hyung = Global Language AI company DeepL has added Next-gen and DeepL API for Write functions to its API solution. Through this update, companies can receive more sophisticated and accurate translations and use various functions including grammar suggestions and spelling correction by utilizing new writing tools.


Through this, DeepL plans to provide comprehensive language AI tools to API customer networks and help companies increase communication efficiency and reduce operating costs.


"Adding next-generation LLM-based translation and advanced writing capabilities is an important step in realizing DeepL's vision to help companies overcome language barriers and grow in the global market," said Sebastian Enderlein, chief technology officer of DeepL. "The DeepL API will play a key role in automating the company's work process and increasing quality and efficiency thanks to its flexibility and ease of use."


With this update, DeepL API provides the following key features.


Improved translation quality and accuracy with next-generation LLM


DeepL's proprietary LLM technology has been applied to improve the quality of English-Japanese and English-Chinese (Simple) translations by 1.7 times and the quality of English-German translations by 1.4 times compared to existing models. The results of the 2024 blind test showed higher performance at a level that does not require post-translation editing compared to Google Translation and ChatGPT-4.


Introduction of DeepL API for Write


In addition to the existing translation functions, AI-based grammar and style correction functions have been added. Users can improve overall writing quality, such as sentence expression, tone, and style, beyond simple grammar correction.




DeepL API is currently being used by various global companies such as Deutsche Bahn, Weglot, Panasonic Connect, 24 Translate, and Alza. In particular, companies are automating translation and content localization by directly integrating them into various applications such as websites, e-commerce platforms, and email workflows through DeepL API.


Jakub Kalina, general manager of localization at Czech e-commerce company Alja, said, "Since the introduction of the DeepL API, work efficiency has improved significantly and operating costs have been reduced," adding, "It is an essential tool to expand the e-commerce business to the global market."


Currently, DeepL API supports English, Korean, Japanese, German, and Chinese (simplified) translations, and the supported language will be expanded in the future. API Pro users comply with enterprise-level security and compliance standards, and the translated data is not used to train models.


DeepL is a global language AI company that helps companies and individuals overcome language barriers. More than 100,000 companies and institutions in 228 markets around the world are utilizing DeepL's language AI solutions, providing natural translation and improved writing experiences. Founded in 2017 by CEO Jarek Kutylowski, DeepL is leading the innovation of AI-based language technology with the support of global investors.



搭載新一代LLM型號並添加DeepLight


(韓國=KTN)記者金道亨=全球語言AI企業DeepL在本公司API解決方案中增加了新一代語言模型(Next-gen)和"DeepL API for Write"功能。 通過此次更新,企業可以獲得更加精巧、準確的翻譯,利用新的寫作工具,可以使用包括語法提案和拼寫校正在內的多種功能。


DeepL計劃通過這一措施,向API顧客網絡提供全面的語言AI工具,並支持企業提高交流效率,降低運營費用。


DeepL的首席技術官(CTO)Sebastian Enderlein表示:"增加新一代LLM基礎翻譯及高級寫作功能是實現DeepL克服語言障礙、在全球市場成長的重要一步","DeepL API得益於靈活性和使用便利性,將在企業業務流程自動化、提高質量和效率方面發揮核心作用"


通過此次更新,DeepL API將提供以下主要功能。


搭載新一代LLM,提高翻譯質量及準確度


採用DeepL的獨家LLM技術,與現有型號相比,英語-日語、英語-漢語(簡體)翻譯質量提高了1.7倍,英語-德語翻譯質量提高了1.4倍。 2024年盲測結果顯示,谷歌翻譯和聊天GPT-4對比,在翻譯後無需後期編輯的水平上表現更高。


引進DeepL API for Write


在現有的翻譯功能的基礎上,還增加了以AI爲基礎的語法及風格矯正功能。 用戶可以超越單純的語法矯正,提高文章表現、語調、風格等整體寫作質量。


DeepL API目前在德意志銀行(Deutsche Bahn)、Weglot、松下Connect、24 Translate、Alza等多種跨國企業中使用。 特別是,企業通過DeepL API直接整合到網站、電子商務平臺、電子郵件工作流程等多種應用程序中,使翻譯及內容本地化工作自動化。


捷克電子商務企業Alza的本地化總監Jakub Kalina評價道:"引進Deep L API後,工作效率大幅提高,運營費用也減少了。這是將電子商務事業擴張到全球市場的必要工具。"


目前,DeepL API支持英語、韓語、日語、德語及漢語(簡體)翻譯,今後將擴大支援語言。 API Pro用戶遵守企業級安全及合規標準,翻譯後的數據不用於模型學習。


 

DeepL是幫助企業和個人克服語言障礙的全球語言AI企業。 在全世界228個市場上,有10萬家以上的企業和機關正在利用DeepL的語言AI解決方案,提供自然的翻譯和提高的寫作經驗。 2017年由雅列克•庫蒂洛夫斯基(Jarek Kutylowski)CEO創立的DeepL得到世界投資者的支持,引領着以AI爲基礎的語言技術革新。

 

 

 

스크린샷 2024-06-14 172010.png

 

<저작권자(c)한국유통신문. 무단전재-재배포 금지> 

 기사제보 및 사회적 공헌활동 홍보기사 문의: 010-3546-9865, flower_im@naver.co

검증된 모든 물건 판매 대행, 중소상공인들의 사업을 더욱 윤택하게 해주는

  

,

  • 페이스북으로 보내기
  • 트위터로 보내기
  • 구글플러스로 보내기
  • 카카오스토리로 보내기
  • 네이버밴드로 보내기

Comments

 

페이스북에 공유 트위터에 공유 구글플러스에 공유 카카오스토리에 공유 네이버밴드에 공유