Photo Description: Question site about the problems of the execution of promotional expenses in Gumi City by waiting for Yoon Bong-geum in the Gyeongbuk era
The fact that Gumi City's promotional expenses are concentrated in major media outlets is one of the biggest weaknesses the city has today. In this era of dense Internet and social media connection, this old way of promoting is losing its luster. The media that can best tell the story of Europe and America are probably the small media close to those who live on Gumi soil, not the center.
Public relations is one power. This power should be used in a transparent and fair manner. However, this is not the case with the current trend of public relations. Tens of millions of won (tens of millions of dollars) goes to major media companies and small media outlets that deliver and analyze news in real time from Europe and the U.S. rarely go back to local media. This is not a good idea. Their mouths are dry and their regional voices are fading away. Citizens are not aware of what is going on in their city, and public relations just goes by.
The method is simple. You can change directions. Pay a little more attention to the Internet and local media, and trust their potential. They have the power to tell the story of Gumi City more vividly and faster. In this age of information, what people really want is not the big, colorful news, but the real story by their side.
Gumi City needs to change. From the center to the region, from the major to the Internet and social media. Through the reorganization of promotional expenses, Gumi will be able to truly reach everyone in the city.
-World Gold Palace Sports Association's Word of the Day, Why It's Time to Reorganize Public Relations Expenses in Gumi City-
2024.11.5.
-World Geumgung Sports Association: 054-456-9865 3rd floor, Shinsi-ro 4, Hyeonggok-dong, Gumi-si, Gyeongsangbuk-do
-Contact to the Association: 010-3546-9865
-Recommendation of the President of the National Association of Local Governments
-Consultation on local governments, public institutions, schools, training centers, military units, Geumgung sports education programs and competitions
사진 설명: 경북시대 윤봉금 대기자의 구미시 홍보비 집행의 문제점에 대한 질의 현장
구미시의 홍보비가 중앙 메이저 언론사에 집중되어 있다는 사실은, 오늘날 도시가 가진 큰 약점 중 하나다. 인터넷과 SNS가 촘촘히 연결된 이 시대, 이 오래된 홍보 방식은 빛을 잃고 있다. 구미의 이야기를 가장 잘 전달할 수 있는 언론은 어쩌면 중앙이 아닌, 구미 땅을 밟고 사는 이들에게 가까이 있는 그 작은 언론들일 것이다.
홍보비는 하나의 권력이다. 이 권력은 투명하고 공정하게 쓰여야 한다. 하지만 지금의 홍보비 흐름은 그렇지 않다. 수천만 원씩 메이저 언론사에 들어가고, 정작 지역에서 구미의 소식을 실시간으로 전하고 분석하는 작은 언론들에 돌아가는 것은 적다. 이대로는 곤란하다. 그들의 입은 메마르고, 지역의 목소리는 점점 사그라든다. 시민들은 그들의 도시에서 무슨 일이 벌어지고 있는지 잘 알지 못하고, 홍보는 그저 흘러가 버린다.
방법은 간단하다. 방향을 바꾸면 된다. 인터넷 매체와 지역 매체에 조금 더 관심을 두고, 그들이 지닌 잠재력을 신뢰하는 것. 그들은 구미시의 이야기를 더 생생하고, 더 빠르게 전할 수 있는 힘이 있다. 정보가 넘쳐나는 시대, 사람들이 진짜 원하는 것은 크고 화려한 뉴스가 아닌, 그들 곁에 있는 진짜 이야기가 아닐까.
구미시는 변해야 한다. 중앙에서 지역으로, 메이저에서 인터넷과 SNS로. 홍보비 재편을 통해 구미는 진정으로 도시의 모든 이들에게 다가갈 수 있을 것이다.
-세계금궁스포츠협회 오늘의 말, 구미시 홍보비의 재편이 필요한 이유-
2024.11.5.
-세계금궁스포츠협회: 054-456-9865 경북 구미시 형곡동 신시로4 수산빌딩 3층
-협회가입문의: 010-3546-9865
-전국 지자체 협회장 추천
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